Selasa, 22 Jun 2010

M.U.G.E.N Enjin Game Khas Untuk Hasilkan Fighting Games 2D

Baru jee tukar theme blog personal 2 hari lepas kerana ada satu setting khas yang sangat best dan senang nak buat. Ok lah... Kali nie saya nak kongsi skit aplikasi2 yang saya explore sejak hampir 2 bulan lepas. Nak tahu ialah M.U.G.E.N.

Selalunya korang dengar MUGEN nie mesti kenderaan Honda. Tapi apa yang saya nak kongsi pasal aplikasi M.U.G.E.N ini korang boleh cari mana2 web-site untuk character pelik2 (cth :- ultraman, mask rider, ryu, ken, kyo, iori, wolfverine, superman, dll), stage, screen pack (Select Character), bar life atau Gauge, Introduction, dan lain-lain. Yang paling best korang boleh hasilkan sendiri. :-D

Naruto Vs Evil K

MegaMan Vs God Kyo

Dragon Ryu Vs UltraMan


Jika korang search kat Youtube taip "MUGEN". Terlalu banyak tajuk2 pertarungan antara character, dan power pelik2. ;-P

Korang nak main game nie firstly download aplikasi di http://www.elecbyte.com/mugen. Ia tidak perlu bayar, ianya PERCUMA.

Ok... Antara source korang boleh dapatkan tutorial dan download character2, stage, dll:-

Tutorial Untuk Setup dan buat sendiri:-

Untuk Download Character, Stage, dll:-

Forum khas untuk perbincangan:-

Itu sajalah saya nak kongsikan. Tapi bila diingatkan balik semasa saya tingkatan 5 dan semasa kolej kenapa lah budak2 nak sangat beli cd game jenis fighting2 yang ada character lucah. Bila saya lepas download dan setup game nie baru perasan dan teringat. Ia memang sama cuma diubahsuaikan.

PERHATIAN:-

Tujuan saya kongsikan berkaitan aplikasi M.U.G.E.N sekadar info sahaja. Jika ada sesetengah pihak mengambil kesempatan untuk hasilkan permainan ini untuk berniaga, dan perkara-perkara negatif adalah tanggungjawab anda sendiri.

1 ulasan:

  1. Saya ada target nak buat sendiri character untuk game nie. Jika jadi saya akan postkan entry baru berkaitan aplikasi nie cuma sy perlukan masa agak lama.

    BalasPadam

Sekarang anda boleh buat ulasan disini.

babab.net