Jumaat, 31 Disember 2010

Domain Dan Theme Blog Ku Akan Bertukar

Hari ini adalah hari terakhir sebelum masuk tahun 2011. Saya taip post nie tujuan nak umum kan domain Azwan2010 jadi Azwan2011 tak lama lagi. Saya akui kalau buat blog seperti ini berkaitan nama domain ditukar mengikut tahun mungkin sesetengah laman sesawang akan menjejaskan dari segi peningkatan traffik dan enjin search. Jangan risau post yang tahun 2010 best2 saya akan highlightkan berdasarkan pembaca blog dari ahli GengBlogger dan juga Catatan Popular Blogspot. (^_')

Dari segi reka bentuk theme blog saya akan tukar secara sedikit demi sedikit kerana ada komitment di tempat kerja, dan saya cuba nak reduce kan rekaan design blog dan buang yang mana patut tak pun asingkan widget atau banner jadi ringan agar pembaca-pembaca tak lah berat melawat blog saya.

Oh pasal azam baru saya untuk tahun depan??? Yang post saya taip tue berkaitan domain dan theme blog akan bertukar. Bab azam baru saya tak naklah taip kat blog personal kerana kadang2 situasi tue datang secara tak sengaja kat saya. Jadi saya hanya dapat taip dalam hati jee lah (Faham2lah ayat saya walaupun nampak kelakar tapi ada makna). Oklah... Saya nak ucapkan semua pembaca blog SELAMAT TAHUN BARU, semoga azam baru anda akan tercapai. (^^,)

-> InsyaAllah... Target sayalah untuk tahun depan di alam internet mungkin buat vlog tapi lain dari yang lain, juga jika ada masa terluang nak hasilkan animasi dalam bentuk 3D berdasarkan kisah saya dan lain2 genre.

3 ulasan:

  1. page rank 3 dah kot...nk tutup trus ke domain nie?

    BalasPadam
  2. Yup... Tutup terus domain yang azwan2010. Tukar 2011 so jadi http://azwan2011.blogspot.com... Memang terjejas dan merugikan, bagi saya bab rank dan sebagainya dari situ nak ukur dan kaji kekuatan saya berblog mengikut tahun. (^^,)

    -> Dulu saya ada menggunakan domain via.my tapi jadi rank ke 25,000 macam menipu plak dah lah tahun 2009 saya kurang berblogging sepatutnya 7,000,000.

    BalasPadam
  3. kalo tukar domain, link entri2 azwan2010 yg dah tersenarai dlm google search engine akan hilang pautan dia.. bila klik, keluar 'blog cannot found'.. memang sgt2 merugikan.. mcm buat balik blog bermula dr zero..

    BalasPadam

Sekarang anda boleh buat ulasan disini.

babab.net