Ahad, 25 Julai 2010

Keinsafan Dalam Gerabak Kereta Api (KL - KB)

Saya rasa korang pernah baca kartun komik nie dulu2 di internet. Kalu belum lagi klik gambo untuk dapatkan view besar.





-> Ini pun saya jumpa kat e-mail saya dulu2 iaitu yahoo.com. Member dari Klate send e-mail kartun komik... Huhuhuuu... Sejak 11 September 2007 tahun. Apa pun saya share jee lah. ;-)

2 ulasan:

  1. assalamualaikum..
    terharu dan insaf dalam diri....
    zaman sekarang ni islam hanya pada nama saja....
    wallahualam........

    BalasPadam
  2. Itulah hakikat sebenar tapi ada juga yang menerima... Kira baguslah. Saya teringat satu kisah dari penulis buku motivasi terkenal (sy tak ingat nama penulis tue) semasa berada diluar negara apabila masuk waktu utk solat penulis tidak ada cara lain dgn hanya meminta izin dari org putih untuk menumpang solat.

    Selepas org putih memberi keizinan kpd penulis utk menumpang solat, org putih melihat penulis sehinggalah habis menunaikan solat. Apa yg menghairankan org putih itu terus menjawab kpd penulis (Maaf saya bagi dlm bahasa melayu) "Kali pertama sy melihat tuan boleh bersembanyang dimana kawasan2nya jika dibandingkan agama yang lain. Saya begitu kagum..."

    Org putih tue tertarik dgn cara org islam beribadah dan minta penulis tue menceritakan berkaitan Islam dan kenapa ia dianggap penganas. Penulis tue memberi penerangan berkaitan Islam sehingggalah org putih tue faham dan situasi sebenar kenapa umat islam selalu dilabelkan penganas pd hakikat ia adalah dakyah media yg memburuk-burukkan Islam...

    BalasPadam

Sekarang anda boleh buat ulasan disini.

babab.net