Ahad, 23 Januari 2011

Isu Lagu Terbaru Black Eyed Peas 'Someday' ada sebut "InshaAllah". Sebenarnya "In Shallow".

Ini pun saya perasan beberapa hari yang lepas sejak saja2 layari fan page Oh!Media ada isu berkaitan lagu terbaru Black Eyed Peas bertajuk 'Someday' ada menyebut "InshaAllah". Cuba dengar lagu betul-betul pada minit ke 1:28 yang dinyanyikan oleh Will.i.Am.


Selepas anda mendengar pada minit ke 1:28 adakah Will.i.Am sebut "InshaAllah" atau "In Shallow"??? Jika anda search internet berkaitan lirik lagu ini sama ada Google, Yahoo, Bing, dan lain-lain kebanyakan laman atau blog lirik tulis "InshaAllah", ada juga buat tanda ?*?, dan sedikit tulis "In Shallow".

Untuk mendapat kepastian saya cuba layari laman Black Eyed Peas memang tidak ada menyediakan lirik lagu tapi di forum ada cuma anda kena sign-up di http://www.blackeyedpeas.com/community/forum. Jika tidak mahu sign-up saya ada printscreen berkaitan topik 'Someday (The Beginning)'.

Image Hosted by ImageShack.us
Untuk Melihat Lebih Jelas Klik Gambar Atau layari http://img341.imageshack.us/i/isudanbuktibepsebutdanl.jpg/ dan klik butang berbentuk kanta tambah 'Click To Zoom'.

Jadi lirik betul di perenggan dua ialah:-

I'm bout to get it, bout to get, get, get it
Can't do it little cause i'm big, big Willy
I'm bout to do it just like Bill Gates did it
Cause i was born, i was born to kill it
Get in my dollars, get, get in my dollars
I need it bigger i'm too big for smaller
I keep on working like a blue collar
Im bout to get it, baby, in shallow
<-- Bukan "InshaAllah" sebenarnya "In Shallow"

Kalau nak tahu lagi sangat kena beli album terbaru dia dan tengok lirik lagu 'Someday (Beginning)'. Adakah "InshaAllah" atau "In Shallow"? Pendapat saya kalau lah Si Will.i.Am bagi kenyataan di mana-mana media mengaku sebut "InshaAllah" tanpa meminta maaf memang tak sesuai lah, tentu menimbul kemarahan dari orang Islam.

P/S:- Nie mesti tertarik dengan artis Islamik yang paling top ialah Maher Zain lagunya 'InshaAllah'. Apa pun tahniah Maher Zain kerana video klip 'InshaAllah' telah mencecah view sebanyak 7 juta lebih...

-> Saya ada bagi komen di fan page Oh!Media atau blog orang (dah tak ingat blog yang saya bagi komen...) "So 100% tak boleh harap sangat search di Google.com sebab ramai pereka web-site dan blogger (maaf saya cakap macam tue kat blogger) nak cari duit, maklumlah pandai guna keyword dan enjin SEO sampai keliru enjin search. Nak lebih secara mendalam better pergi web-site official artis punya harap dapat paling tepat maklumat..." sebenarnya maksud saya ajukan kepada pereka web-site dan blogger yang selalu sediakan lirik tanpa unsur periksa dan tidak memikirkan sensitif.

--> Maksud InshaAllah dalam bahasa melayu 'dengan izin Allah', Inggeris 'God Willing'...

5 ulasan:

  1. nasib baik ko buat post camni.. Tak pasal pasal kalo ada Muslim yang tak tau, mesti dia butt hurt

    BalasPadam
  2. @Tenteraangin :-
    Saya taip post nie berdasarkan pendapat dan bukti sebab cam ada tak kena orang yang mula buat kenyataan Will.i.Am nyanyi ada sebut "InshaAllah" sehingga tersebar satu dunia termasuk Malaysia.

    Ramai kata "nak tahu search di internet", memang betul tapi enjin search bukan pergi ke laman official artis, ia hanya pergi ke laman sesawang atau blog lirik yang mempunyai keyword dan SEO lagi bagus. Jadi seeloknya jika berlaku berkaitan isu seperti ini elok pergi laman sesawang official artis.

    -> Saya bukan nak bela artis tapi bagi pendapat dan bukti.

    BalasPadam
  3. huhu truk betullah orang yahudi ni mcm ladygaga -.-

    BalasPadam

Sekarang anda boleh buat ulasan disini.

babab.net